HomeRun ? zakupy grupowe z nutą gryfikacji

Idea zakupów grupowych przyjęła się błyskawicznie i szybko rozprzestrzenia w wielu krajach. Zasada działania serwisów oferujących tego typu usługi jest z reguły bardzo podobna, nie jest zatem łatwo wyróżnić się na tle konkurencji. Nasuwa się pytanie, co więcej można zaproponować klientowi poza korzystnymi cenowo ofertami i wiarygodnością świadczonych usług?

Na ciekawy pomysł wpadła istniejąca od 2010 r. firma HomeRun z San Francisco, która połączyła zakupy grupowe z gryfikacją. Misją HomeRun jest nie tyle zapewnienie współpracującym z serwisem firmom jak największej ilości kupujących daną ofertę, ile stworzenie trwałej relacji z klientem, aby był on skłonny skorzystać z kolejnych propozycji i stać się ambasadorem marki wśród swoich znajomych.

Zachęta do korzystania z HomeRun i ofert jego klientów pojawia się od razu po zapisaniu do serwisu. Nowi użytkownicy otrzymują bowiem oferty specjalne (?Beginner?s Luck?) w atrakcyjnej cenie. Każdy użytkownik posiada także swój profil, podobnie jak w serwisie społecznościowym. Dostaje zatem tożsamość, co sprawia, że nie czuje się anonimowym kupującym, który po prostu zostawia swoje pieniądze i odchodzi, ale członkiem pewnej społeczności. Równocześnie, serwis jest zintegrowany z popularnym Facebookiem, co pozwala między innymi na sprawdzenie, kto z przyjaciół również należy do niego oraz na wymianę informacji o zakupach. Za kupowanie oferowanych za pośrednictwem HomeRun produktów i usług, przeglądanie ofert, głosowanie na nie oraz różne formy interakcji z innymi osobami (np. komentowanie, rekomendowanie, zapraszanie do serwisu) przyznawane są punkty. Oczywiście, im większa liczba zdobytych punktów za aktywność w serwisie, tym większe przywileje użytkownika.  Przykładowo, ci użytkownicy, którzy zgromadzili ich najwięcej mają dostęp  do ofert (?The Private Reserve?), w ramach których można zakupić ekskluzywne dobra i usługi w wyjątkowo korzystnej cenie. Jest to więc również  budowanie statusu użytkownika i dawanie mu poczucia, że jego zaangażowanie jest doceniane. Ponadto, wybrane oferty nie mają odgórnie ustalonych cen, o ich wysokości decyduje ilość osób zgłaszających chęć zakupu, co również zachęca użytkowników do interakcji oraz zapraszania nowych osób, które z tej formy zakupów jeszcze nie korzystały.

Podsumowując, w przypadku HomeRun mamy do czynienia z połączeniem zakupów grupowych, serwisu społecznościowego i gryfikacji. To połączenie już sprawdziło się ? serwis dość skromny od strony wizualnej i działający początkowo tylko na rynku lokalnym, znajduje się obecnie w pierwszej dziesiątce firm oferujących zakupy grupowe w Stanach Zjednoczonych i może być inspiracją także dla firm, które chciałyby oferować zakupy grupowe na polskim rynku w nieco inny sposób niż istniejąca już konkurencja.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing, Zastosowanie i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 Responses to HomeRun ? zakupy grupowe z nutą gryfikacji

  1. Bardzo ciekawy wpis. Życzyłbym sobie aby któryś z nowo powstających serwisów grupowych w Polsce zaexperymentował z gryfikacją, zdecydowanie brakuje nam portali wyróżniających się czymkolwiek…

  2. rafal pisze:

    Portal próbuje namawiać swoich partnerów do takich akcji promocyjnych

    Wywiad z mikroprzedsiębiorcami na temat zakupów grupowych. Z jakimi serwisami Państwo współpracowali? Ile kuponów udało się sprzedać? Ile trwało uruchomienie usługi w serwisie? Jakich zniżek udzielali? Ile osób zrealizowało kupony? Na te i wiele innych pytań odpowiada ten reportaż.

    http://firmin.pl/guidebooks

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zabezpieczenie antyspamowe *