Sneakpeeq – jak można zmienić zakupy grupowe

Obniżenie ceny i wyznaczenie krótkiego terminu na zakup określonego produktu lub usługi to standard w branży zakupów grupowych i sprzedaży typu flash, do którego klienci już dawno przywykli. W obliczu rosnącej konkurencji serwisy specjalizujące się w takiej sprzedaży gorączkowo poszukują nowych rozwiązań. Coraz chętniej i umiejętniej wykorzystują w tym celu mechanikę gier.

Na gryfikację postawił między innymi, pochodzący z San Francisco, serwis Sneakpeeq, który we wrześniu ubiegłego roku podjął współpracę z liderem w branży gryfikacji ? firmą Badgeville. Sneakpeeq każdego dnia oferuje szeroki wachlarz produktów, począwszy od żywności i AGD, skończywszy na odzieży, oczywiście w kuszących dla klientów cenach. Przy czym, ?gra? z klientem polega na tym, że początkowo widzi on produkt w oryginalnej (wyższej) cenie i dopiero po spełnieniu określonych warunków może zobaczyć obniżoną cenę i w oparciu o nią dokonać upragnionego zakupu.

Klient codziennie, dostaje od serwisu określoną liczbę tzw. ?peeqs? pozwalających na sprawdzenie cen wybranych produktów. Czynność tę można porównać do odwracania metki i sprawdzania ceny w tradycyjnym sklepie. Ograniczenie to, wymusza selekcję produktów i wyboru do tych, które w danym dniu najbardziej go interesują. W ten sposób, serwis ?uczy się?, jakie są preferencje klienta i przy kolejnych zakupach może prezentować mu podobne oferty.

W tym miejscu, budzi się także ciekawość klienta, rodzi się zabawa i wkraczają mechanizmy gier. Konsumenci otrzymują bowiem prawo do sprawdzenia większej ilości rzeczywistych cen w nagrodę za zaangażowanie na stronie np. za dokonanie zakupu, wykonanie jakiegoś zadania, podzielenie się informacjami o ofercie ze znajomymi.

Serwis posiada elementy społecznościowe. Każda oferta i każda podstrona wyposażona jest w przycisk umożliwiający podzielenie się nimi na tablicy użytkownika na Facebooku. Ponadto, użytkownik może ?pokochać? wybrany produkt za pomocą przycisku ?Love?, co stanowi kolejną wskazówkę dla Sneakpeeq, dotyczącą jego potrzeb i zainteresowań.

?Pokochanie? produktu przez użytkownika nie wiąże się z dodatkowymi gratyfikacjami dla niego, ale już każde obejrzenie produktu, podzielenie się informacjami na jego temat ze znajomymi i każdy zakup pozwala na zdobywanie punktów i odznak, które mają później odzwierciedlenie w korzystniejszych cenowo zakupach, większych możliwościach sprawdzania cen produktów, upominkach itp.

Czynnikiem aktywizującym użytkowników w serwisie są także rankingi wprowadzające element rywalizacji na podstronach zawierających określony asortyment produktów. Każdy użytkownik posiada również swój profil, który zawiera informacje o zdobytych przez niego punktach i odznakach, a tym samym o jego statusie w serwisie.

Sneakpeeq pokusił się o połączenie zakupów flashowych z elementami serwisu społecznościowego i mechanizmów gier, a więc wykorzystuje nowe trendy w sprzedaży i zapewne na tym nie poprzestanie. Cieszy jego poważne podejście do gryfikacji, które nie sprowadza się tylko do podpięcia do serwisu punktów i odznak.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing, Zastosowanie i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 Responses to Sneakpeeq – jak można zmienić zakupy grupowe

  1. Tomasz pisze:

    Ciekawy model ulepszonych zakupów grupowych. Elementy grywalizacji to dobry pomysł na rozwój zakupów grupowych.

  2. HR Ens pisze:

    Pomysł brzmi ciekawie i rzeczywiście kusi żeby spróbować. I tak zrobiłam, niestety okazało się, że jest chyba trochę przekombinowany – już na poziomie logowania się facebook app się zawiesza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zabezpieczenie antyspamowe *