Prelekcja Gaba Zichermanna na TEDxBerlin „Changing the Game in Education”

Bardzo ciekawa prelekcja na temat możliwości jakie stoją przed Edukacją w XXI wieku. Dla mnie osobiście to bardzo inspirujący materiał bo sam mam dziecko, które właśnie poszło do pierwszej klasy i tatuś wziął się na wspieranie zmian w edukacji – w tym tygodniu na dwóch konferencjach edukacyjnych będę starał się udowodnić, że szkoła może być ciekawa, rozwijać kreatywność … oh tyle można zmienić w tej naszej edukacji.

Zaszufladkowano do kategorii Edukacja, Filmy i prezentacje, Media i wydarzenia, Zastosowanie | Otagowano , , , , , , | Dodaj komentarz

Współpraca z blogiem Gamification.co

Na początku tygodnia spotkałem się z Gabem Zichermannem i poza ciekawą rozmową ustaliliśmy, że nawiążemy współpracę między naszymi blogami polegającą na wzajemnej wymianie ciekawych artykułów na temat gryfikacji. Jeśli zatem spotkacie się z ciekawym przykładem zastosowania gryfikacji w naszym regionie piszcie do mnie – teraz potencjalnych odbiorców będzie znacznie więcej. Oto kilka słów od Ivana Kuo, głównego edytora blogu Gamification.co: Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Media i wydarzenia, Wydarzenia | Otagowano , , | Jeden komentarz

Sneakpeeq – jak można zmienić zakupy grupowe

Obniżenie ceny i wyznaczenie krótkiego terminu na zakup określonego produktu lub usługi to standard w branży zakupów grupowych i sprzedaży typu flash, do którego klienci już dawno przywykli. W obliczu rosnącej konkurencji serwisy specjalizujące się w takiej sprzedaży gorączkowo poszukują nowych rozwiązań. Coraz chętniej i umiejętniej wykorzystują w tym celu mechanikę gier. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Marketing, Zastosowanie | Otagowano , , , , , | 3 komentarze

Foursquare dla ekologów amatorów i naukowców

Choć komputery i smartfony kojarzą się z oderwaniem od natury i życiem w wirtualnym świecie, dwóch studentów z New York University udowodniło, że mogą one sprzyjać pogłębianiu więzi człowieka z otaczającą go przyrodą i szerzeniu wiedzy na jej temat. Jaser Asari i Martin Ceperley w 2010 roku stworzyli aplikację o nazwie Project Noah. Początkowo, był to eksperyment w ramach pracy domowej, który miał na celu sprawdzenie, czy są oni w stanie stworzyć aplikację wykorzystującą możliwości smartfonów do zbierania ważnych danych ekologicznych. Dziś jest to ogromna baza wiedzy na temat zasobów natury obecnych w ponad 200 krajach i skupiona wokół niej społeczność, która identyfikuje i dokumentuje interesujące obiekty przyrodnicze (aplikacja do kwietnia 2012 r. została pobrana ponad 250 000 razy). Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Edukacja, NGO, administracja, polityka, Pozostałe, Samodoskonalenie, Zastosowanie | Otagowano , , , , , | 3 komentarze

Highscore House i pozamiatane!

Kto lubi wypełniać domowe obowiązki? Niewiele osób chętnie wynosi śmieci, odkurza, czy zmywa naczynia. Gryfikacja ma tu zatem spore pole do popisu i już kilka lat temu pojawiła się gra, która podjęła to wyzwanie. Mowa tu o popularnej Chore Wars, która poprzez zabawę, w której można zdobywać punkty i kolejne poziomy, motywuje domowników do wykonywania wspomnianych, mało frapujących i rutynowych czynności. Podobne rozwiązanie proponuje HighScore House, aplikacja online i mobilna przygotowana z myślą o najmłodszych. Aplikacja na razie występuje w wersji beta, ale już widać, że jest ciekawą propozycją, która powinna spotkać się z pozytywnym odbiorem zarówno dzieci, jak i rodziców. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Edukacja, Samodoskonalenie, Zastosowanie | Otagowano , , , , , | Jeden komentarz

Randkowanie wspierane gryfikacją

W czasach, kiedy wiele osób poświęca więcej czasu na kontakty wirtualne niż face to face, nie dziwi rosnąca popularność internetowych portali randkowych. Korzystanie z tego typu usług nie jest już z resztą postrzegane jako wstydliwa tajemnica. Stało się jedną z podstawowych możliwości poznania potencjalnego partnera. Jednak wbrew pozorom, prowadzenie portalu randkowego nie jest łatwym biznesem. To specyficzna branża, w której kiedy uda się już pozyskać klienta, szybko traci się go (a ściślej mówiąc dwóch) i to w momencie, kiedy usługa okazuje się skuteczna. Większość portali randkowych nie ma bowiem nic do zaoferowania klientom, którzy za ich pośrednictwem poznali partnera, ograniczając swoją rolę wyłącznie do kojarzenia par. Tymczasem, jeden z tego typu serwisów, korzystając z gryfikacji, postanowił zmienić ten stan rzeczy i trwale zaangażować swoich użytkowników. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Pozostałe, Zastosowanie | Otagowano , , , , , , , | Dodaj komentarz

Czynniki sukcesu w grze

W majowym numerze „marketing w praktyce” ukazał się cały blok artykułów na temat gryfikacji. Jeden z nich mojego autorstwa. Zapraszam do lektury:)

Przykładem interesującego rozwiązania jest połączenie programu lojalnościowego i gryfikacji. Taki wariant z powodzeniem zastosował popularny brytyjski ubezpieczyciel medyczny PruHealth w programie Vitality. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Artykuły i Książki, Marketing, Media i wydarzenia, Zastosowanie | Otagowano , , , , , , , | 3 komentarze

Kaggle – jak crowdsourcing i gryfikacja motywują naukowców

Kaggle to platforma internetowa doskonale łącząca crowdsourcing z gryfikacją. Opiera się na tworzeniu modeli prognostycznych przez użytkowników platformy na podstawie danych dostarczanych przez firmy i inne organizacje, które potrzebują pomocy w rozwiązaniu jakiegoś konkretnego problemu.

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Marketing, Praca, zarządzanie, Zastosowanie | Otagowano , , , , , | Dodaj komentarz

Czy gra Tajemnice Aeropolis zrewolucjonizuje doradztwo zawodowe w Polsce?

Spotkałem się ostatnio z Hubertem Anyżewskim, który opowiedział mi o bardzo innowacyjnym  projekcie wykorzystującym grę, która w maju zostanie rozdystrybuowana w Polsce za darmo! Gra służy do diagnozowania preferencji i predyspozycji zawodowych dzieci i młodzieży.

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Edukacja, Nieskategoryzowane, Zastosowanie | Otagowano , , , , , , , , , , | 6 komentarzy

Khan Academy się rozwija, teraz jest dostępny off-line na Ipadzie

Khan Academy, czyli internetowa i interaktywna baza wiedzy oraz ćwiczeń z różnych dziedzin nauki, wykorzystująca mechanikę gier, cały czas poszerza się o kolejne lekcje i zyskuje rzesze nowych zwolenników. Ma ich także w Polsce. W korzystaniu z jej zasobów jesteśmy obecnie na 10 miejscu na świecie. Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Edukacja, Zastosowanie | Otagowano , , , , , | Jeden komentarz