Bobber – oszczędzanie nie musi być nudne i trudne

Logo BobberBobber to produkt skierowany do ludzi z pokolenia Y, którzy już posiadają dochody, ale nie mają jeszcze doświadczenia w ich zarządzaniu. Siłą tej platformy ma być komunikacja z młodymi ludźmi językiem, który oni znają, akceptują i rozumieją. Oszczędzanie i planowanie wydatków może być trudne i nudne przy użyciu tradycyjnych produktów finansowych. Bobber to alternatywa, ponieważ wykorzystuje mechanizmy gier, które dla tego pokolenia są czymś bardziej zrozumiałym i naturalnym. Korzystanie z platformy można potraktować jako grę. Równocześnie, nie jest to tylko zabawa. To zarządzanie prawdziwymi pieniędzmi przy użyciu prawdziwego produktu finansowego.

Jak to działa? Pierwszym krokiem jest otwarcie konta i wyznaczenie celu oszczędzania. To może być samochód, konsola do gier, kurs językowy. Ważne, aby cel był realny do osiągnięcia. Ważne jest także powstrzymanie się od zakupów na kredyt, co oczywiście bywa kuszące. Bobber wspiera użytkownika na tym etapie i daje punkty za otwarcie konta, premiując w ten sposób decyzję o podjęciu oszczędzania. Jednak, wyznaczenie celu to dopiero początek, gdyż jego osiągnięcie może okazać się niemożliwe bez dobrego planu finansowego. Bobber pomaga w stworzeniu takiego planu, uwzględniającego codzienne wydatki. Jego wsparcie na tym etapie to między innymi pomoc w mądrych decyzjach finansowych podejmowanych każdego dnia. Za stworzenie planu finansowego użytkownik otrzymuje kolejne punkty. Platforma umożliwia także konsolidację dochodów z różnych źródeł, gdyż to ułatwia efektywne zarządzanie budżetem.

Istotnym elementem korzystania z platformy jest również zapewnienie użytkownikowi wsparcia ze strony przyjaciół i rodziny. Osiągnięcie celów jest bowiem łatwiejsze, kiedy są świadkowie tego procesu. Mogą oni tylko obserwować i motywować, ale mogą też połączyć siły z użytkownikiem (realizacja wspólnego celu) lub podjąć wyzwanie, kto oszczędzi szybciej i więcej (rywalizacja). Przy czym, użytkownik sam decyduje, które informacje na temat swojego planu oszczędzania ujawni innym, a korzystanie z platformy jest możliwe praktycznie wszędzie, wystarczy komputer lub komórka z dostępem do Internetu. Komunikacja z innymi użytkownikami odbywa się drogą mailową lub na Facebooku.

W związku z tym, że jest to nowa propozycja na rynku usług finansowych, trudno jeszcze ocenić, jaką popularnością będzie cieszyła się i jak będzie przebiegał jej dalszy rozwój. Na razie Bobber występuje w wersji beta tylko w Stanach Zjednoczonych. Trzeba jednak przyznać, że jest to zarówno innowacyjny produkt finansowy, jak i interesujące zastosowanie gryfikacji w tej dziedzinie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Finanse, Zastosowanie i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź do Bobber – oszczędzanie nie musi być nudne i trudne

  1. Pingback: Zastosowania gryfikacji – oszczędzanie z BOBBERem to zabawa « HR Wisdom Keeper

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zabezpieczenie antyspamowe *