SCVNGR jest opartą na geolokalizacji grą mobilną, której zasady można sprowadzić do kilku prostych kroków: udajesz się w określone miejsca, wypełniasz wyznaczone zadania, zarabiasz punkty, wymieniasz je na nagrody. Aby korzystać ze SCVNGRa wystarczy ściągnąć bezpłatną aplikację na na IPhona lub Androida. Zadania dla użytkowników mają charakter krótkich czynności wplecionych w ich codzienne życie, takich jak np. zeskanowanie kodu kreskowego lub zrobienie zdjęcia. Czynności te podejmowane wspólnie z przyjaciółmi i w ulubionych miejscach to zabawa, przynosząca wymierne korzyści – darmowe usługi, ale też bardziej wartościowe nagrody rzeczowe, przykładowo markowy laptop czy zegarek.
Szacuje się, że obecnie z platformy korzysta 1,6 miliona użytkowników, dla których zadania zapewniają firmy i organizacje, których jest już ok.1000. Ze SCVNGRa korzystają zarówno duże i znane marki, jak również małe lokalne firmy oraz instytucje o charakterze edukacyjnym i kulturalnym np. uczelnie, muzea. Ze SCVNGRem współpracuje między innymi Coca-cola. W ubiegłym roku firma ta przygotowała grę Coke Secret Formula, w której uczestnicy realizując zadania w wybranych centrach handlowych otrzymywali punkty wymienne na karty podarunkowe American Express. Gra była skierowana do amerykańskich nastolatków. Obecnie, mogą oni wziąć udział w grze ?Happiness In Numbers?, która poprzez ciekawe zadania i nagrody ma im uprzyjemnić wakacje i oczywiście związać z marką Coca-cola, bo SCVNGR to nie tylko gra, lecz także nowoczesne narzędzie marketingowe.
Równocześnie, rozwój tej platformy nie byłby możliwy bez wsparcia takich firm, jak Google. Google nie tylko zainwestował w SCVNGRa, platforma korzysta także z Google Places API, co umożliwia użytkownikom wyszukiwanie miejsc na danym obszarze, spełniających określone kryteria (baza zwiera 320 milionów miejsc).
Wykorzystywanie geolokalizacji i gryfikacji rodzi skojarzenia z bardziej znaną na rynku aplikacją – Foursquare. W przypadku Foursquare?a jednak, użytkownicy mają co prawda możliwość zdobywania punktów i nagród, ale są one przyznawane za samo ?checkinowanie się? w różnych miejscach, a nie za wykonywanie określonych zadań. Tak więc, SCVNGR jest aplikacją bardziej rozbudowaną, w większym stopniu wykorzystującą elementy gier, a tym samym stwarzającą więcej możliwości zastosowań i modyfikacji.
SCVNGR powstał w 2008 r., z inicjatywy 22letniego wówczas początkującego studenta Setha Priebatscha, a dziś ma ambicję stać się ?the game layer on top of the world? . Czas pokaże, na ile te plany uda się zrealizować. Już dziś natomiast można powiedzieć, że jest to udane połączenie wirtualnej rzeczywistości z realnym światem, co bardziej przemawia do młodych ludzi wychowanych na grach i nowoczesnych technologiach niż tradycyjne akcje i narzędzia marketingowe.