Najnowszy raport firmy eMarketer pokazuje, jak szybko rośnie liczba użytkowników gier on-line. Według jej szacunków gry społecznościowe w Stanach Zjednoczonych tylko do końca tego roku będą miały 61,9 miliona użytkowników. Ponadto gracze coraz częściej nie ograniczają się do korzystania z jednej platformy umożliwiającej dostęp do gier on-line, ale korzystają z kilku różnych w zależności od tego, która w danym momencie jest najbardziej wygodna (np. gra typu ?casual? w komórce w trakcie krótkiej przerwy w pracy i gra MMORPG na konsoli w domu).
Dlatego rynek gier mobilnych rośnie jeszcze szybciej – w 2011 r. 73,5 miliona Amerykanów przynajmniej raz w miesiącu zagra w gry na swoich telefonach.
W ostatnich kilku latach obserwujemy zmiany struktury demograficznej samych graczy, co również obrazuje wspomniany raport. Jak mówi jego autorka Lisa E.Phillips, minęły już czasy kiedy tzw. ?hardcore gamers? byli tylko mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat, a w gry społecznościowe typu FarmVille grały tylko mamy. Widoczne jest, że tego rodzaju podziały stały się zbyt proste i już nieaktualne, co nie może umknąć uwadze marketingowców przy wyborze grupy docelowej planowanych akcji.
Równocześnie, rosnąca popularność gier zwiększa możliwości stosowania gryfikacji na wielu płaszczyznach, bowiem gracze, czyli osoby znające i akceptujące mechanikę gier, najbardziej angażują się w tego typu projekty.