W dobie Facebooka i Twittera, ludzie uwielbiają dostawać szybką informację zwrotną. Dotyczy to zwłaszcza pokolenia Y. Młodzi ludzie wychowani na grach, nie potrafią funkcjonować bez bieżącej informacji na temat swoich postępów, działań i osiągnięć. Odnosi się to do różnych sfer życia, w tym pracy, co stanowi duże wyzwanie i nierzadko problem dla zapracowanych managerów. Nie mają oni wystarczająco dużo czasu, aby każdemu pracownikowi poświęcić tyle uwagi i dać taką informację zwrotną, jakiej potrzebuje. Istotna jest tu kwestia doboru odpowiednich narzędzi w zarządzaniu personelem. Te, które nadal są wykorzystywane w wielu firmach np. roczne oceny pracownicze nie korespondują z potrzebami opisanymi powyżej. Ponadto, zarówno konstruktywna krytyka, jak i pochwała mają aspekt motywacyjny i działają najlepiej wtedy, kiedy następują bezpośrednio po jakimś działaniu. Oznacza to, że ocena roczna, a nawet półroczna lub kwartalna stanowią zbyt duże uogólnienie, aby wpłynąć na bieżące zachowania pracowników, co przecież może mieć kluczowe znaczenie podczas realizacji określonych projektów.
Rypple jest aplikacją, która stara się wprowadzić nową jakość w zarządzaniu personelem. Przyjazne w obsłudze oprogramowanie ma pomagać zarówno poszczególnym pracownikom, jak i całym zespołom w rozwoju, skupiając się na czterech obszarach: okazywaniu wyrazów uznania, zapewnianiu informacji zwrotnej, treningu oraz wyznaczanie celów.
Okazywanie uznania (nagradzanie)
Kiedy ludzie czują się docenieni, bardziej angażują się w swoją pracę. Jednak, w natłoku obowiązków przełożonym może umknąć ?dobra robota? ? uznanie przychodzi za późno lub wcale. Aby tego uniknąć, a równocześnie nie przeciążać managerów dodatkowymi obowiązkami Rypple proponuje nagradzanie pracowników na bieżąco odznakami. Odznaki widoczne dla innych pobudzają do podejmowania kolejnych wyzwań, budują też status pracownika. W związku z tym, że mają odzwierciedlać rzeczywiste umiejętności i osiągnięcia pracowników, Rypple umożliwia również tworzenie odznak dopasowanych do danej organizacji i jej kultury.
Zapewnianie informacji zwrotnej
Ani zespół jako całość, ani jego poszczególni członkowie nie powinni czekać miesiącami na ocenę swojej pracy, jeśli mają szybko poprawić wyniki. Rypple pomaga managerom i ich zespołom w zapewnianiu stałej informacji zwrotnej. System tak jest skonstruowany, że pracownicy mogą otrzymywać cenne informacje każdego dnia. Na bieżąco mogą zadawać pytania, dotyczące oceny swojej pracy i otrzymywać sugestie, co należy poprawić, a kiedy przychodzi czas na podsumowania wszystkie informacje znajdują się one w jednym miejscu. Pracownicy mogą stworzyć grupę swoich osobistych doradców, których feedback nie będzie widoczny dla innych. Tymi doradcami nie muszą być tylko przełożeni, mogą nimi zostać także współpracownicy, gdyż ich ocena może być równie cenna i pomocna.
Trening
Wychodząc z założenia, że regularna pomoc 1:1 pozwala pracownikom łatwiej uczyć się i osiągać cele niż szkolenia okresowe dla całych zespołów, Rypple daje możliwość indywidualnej wymiany informacji między pracownikiem i jego managerem. Informacje te nie muszą być obszerne. Bardziej liczy się systematyczność i szybkość tej wymiany, gdyż to ona pozwala na modyfikację działań, kiedy jest to najbardziej pożądane. System jest zintegrowany ze skrzynką mailową użytkownika, co stanowi dodatkowe ułatwienie. Ponadto, daje możliwość robienia prywatnych notatek.
Wyznaczanie celów
Rypple pozwala śledzić realizację celów firmy na bieżąco. Jest to bardzo pomocne, ponieważ
w trakcie ich realizacji mogą nastąpić istotne zmiany. Stały monitoring daje możliwość szybkiej reakcji. Pracownicy widzą również, jakie cele są kluczowe dla organizacji (key goals) i mają możliwość tworzenia własnych celów skupionych wokół tych priorytetów. Aplikacja jest transparentna ? widać, co dzieje się w danych zespołach i projektach, kto jest w to zaangażowany, co już zrobiono i jakie są dalsze plany.
Rypple, choć nie jest aplikacją idealną, stanowi alternatywę dla tradycyjnych narzędzi zarządzania personelem i wart jest choćby przetestowania. Do klientów Rypple należą między innymi Mozilla, Cisco i WebEx. W czerwcu 2011 r. dołączył do nich także Facebook. Po 9 miesiącach programu pilotażowego, Facebook zdecydował się na korzystanie z tego serwisu, gdyż rozwiązania opisane powyżej dobrze współgrają ze społecznościową i opartą na stałym feedbacku kulturą tej organizacji.