Energizer Move&Play – polski pomysł na Adgaming

Firma Energizer uruchomiła w tym miesiącu platformę ?Move&Play?. Ze względu na innowacyjne podejście do Adgamingu, projekt jest godny uwagi.

Pomysłodawca projektu Marcin Hrehorowicz powiedział nam, że prace trwały intensywnie od czerwca 2010 roku i choć początkowo rozważano wiele pomysłów, ostatecznie wybór padł na gry, między innymi ze względu na możliwość wykorzystania w nich nowinek technologicznych, walory edukacyjne oraz ich ogromną popularność. Ostatecznie, powstało 5 gier ruchowo-edukacyjnych online wykorzystujących nową technologię rozszerzonej rzeczywistości, która umożliwia sterowanie w grze przy użyciu ruchów własnego ciała. Dostęp do gier uzyskuje się po zarejestrowaniu na platformie i wprowadzeniu kodu z promocyjnego opakowania baterii, a potem wystarczy podłączona do komputera kamerka internetowa oraz mikrofon, aby sterować postacią lub przenosić przedmioty, co gwarantuje dzieciom dobrą zabawę i ruch przed komputerem. Jednocześnie, zdobywają one wiedzę na temat źródeł energii i ich wpływu na otoczenie. Uczą się również jej oszczędzania i efektywnego wykorzystania, zgodnie z misją Energizera opierającą się na założeniu, że każdy może mieć pozytywny wpływ na swoje otoczenie.

Zainteresował nas nie tylko wymiar edukacyjny platformy, ale także założenia marketingowe. Okazuje się, że baterie, choć obecne w każdym domu, rzadko są produktem, nad którym użytkownik zastanawia się. Energizer chciałby zmienić ten stan rzeczy, tworząc pozytywne skojarzenia ze swoją marką takie jak oszczędność i innowacyjność. Grupa targetową Enerizera są przede wszystkim rodziny z dziećmi, zatem promocja skierowana do dzieci w niekonwencjonalny sposób powinna pomóc w nakłonieniu dorosłych, aby przy zakupie ich wybór padł właśnie na Energizera.

Jest zdecydowanie za wcześnie, aby oceniać, na ile słuszne okazały się te założenia (promocja dopiero ruszyła), ale Marcin Hrehorowicz nie krył zadowolenia z czasu, jaki zarejestrowani już użytkownicy spędzają na graniu, ucząc się i bawiąc równocześnie. Do ich dyspozycji jest supernowoczesny samolot zasilany energią słoneczną i żaglowiec pozwalający udać się w niezapomniany rejs. Mogą także wyruszyć w podróż z Robotem Zerr lub Panem Energizerem, aby poznawać z nimi świat, pokonywać przeszkody i zbierać pozytywną energię. Na miłośników zwierzaków czekają natomiast wirtualni pupile E-kotek i Robo-smok.

Z zainteresowaniem będziemy obserwować dalszy rozwój platformy ?Move&Play?. Póki co, została ona wyróżniona na IV Targach Games and Toys w Łodzi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Marketing, Zastosowanie i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zabezpieczenie antyspamowe *