Popularna metoda pracy grupowej zwana burzą mózgów (brainstorming) doczekała się różnych odmian. Jedna z nich to gamestorming, czyli zestaw technik i narzędzi pobudzających pracowników do kreatywnego myślenia poprzez udział w grach biznesowych. Wiele gier, wykorzystywanych w gamestormingu powstało już w latach 70-tych w Dolinie Krzemowej. Te gry oraz inne, które narodziły się w innowacyjnych firmach (w sumie ponad 80 przykładów) zostały zebrane i opisane w książce ?Gamestorming. Gry biznesowe dla innowatorów? autorstwa Dave?a Graya, Sunni Brown oraz James?a Macanufo.
Książka ukazała się po raz pierwszy w ubiegłym roku, a od niedawna jest także dostępna w polskiej wersji językowej. Stanowi ona praktyczny podręcznik do wykorzystania w pracy zespołowej zarówno przez osoby doświadczone w zarządzaniu ludźmi, jak i początkujących leaderów i biznesmenów. Jej autorzy wskazują na znaczące zmiany, jakie dokonały się w środowisku pracy poprzez przejście od gospodarki industrialnej do postindustrialnej. Zmieniły się między innymi oczekiwania wobec pracowników. W społeczeństwie industrialnym liczyło się, aby pracownik dobrze i zgodnie z procedurami wypełniał swoje obowiązki w ramach wyznaczonej roli. Natomiast, w społeczeństwie postindustrialnym oczekuje się od niego wyjścia poza tę rolę i wykazania się kreatywnością i innowacyjnością.
Istotne jest zatem, wypracowanie warsztatu narzędzi, które tę kreatywność wyzwolą. Autorzy ?Gamestormingu? przekonują, że narzędzia, z których korzystają ludzie sukcesu na drodze do innowacyjnych pomysłów są z reguły proste i bardzo często są nimi właśnie gry.
Oprócz książki, która jest dobrym materiałem nie tylko do czytania, ale również przetestowania, Dave Gray, Sunni Brown i James Macanufo założyli forum internetowe, gdzie nie tylko zamieszczają informacje o nowych grach biznesowych, ale również zaprosili do współpracy internautów, licząc na ich pomoc w dalszym rozwoju gamestormingu.