Dlaczego gry…

Niniejszy blog ma na celu przybliżenie tematyki zastosowania mechaniki gier w różnych dziedzinach życie i poprzez różne techniki (Gryfikacja, ARG i AdGaming).

Elementy mechaniki gier są znana i wykorzystywane od dawna (np. programy lojalnościowe, konkursy, harcerstwo), jednak ich największy rozwój nastąpił wraz z pojawieniem się gier komputerowych. Autorzy gier testowali różne elementy i doprowadzili swoją sztukę do perfekcji w momencie pojawienia się gier typu MMO (massively multiplayer online game).

Rynek gier to ok 75 mld USD, a gry stały się obecnie drugim (po telewizji) konsumentem wolnego czasu. Obecnie w USA Social Games (gry on-line, na portalach społecznościowych, zwykle typu MMO) są wśród największych „programów” telewizyjnych. Poniżej dane z listopada 2010:

Co więcej rośnie liczba osób, które grają w gry. Obecnie ok 500 mln osób gra w gry przynajmniej 1 godzinę dziennie, a liczba ta wzrośnie do 1,5 mld w ciągu 10 lat (głównie za sprawą Chin i Indii). Taki wzrost liczby graczy jest możliwy dzięki coraz szerszemu dostępowi do internetu – wg firmy badawczej Gartner w 2013 liczba Smartfonów będzie większa od komputerów.

Zmiany demograficzne i rozwój technologii miały wpływ na kształtowanie się pokolenia Y (osoby urodzone po 1975 r.). Obecnie, przeciętny 25 latek w krajach rozwiniętych poświęcił w swoim życiu tyle samo czasu na granie co na naukę (10.000 godzin). Udział tego pokolenia stale rośnie, zatem rośnie udział osób, które bardzo dobrze znają, rozumieją i akceptują mechanikę gier.

Wszystkie przytoczone fakty wpłynęły na rozwój technik opartych o gry. Gryfikacja jest konceptem najbardziej zaawansowanym jeśli chodzi o wykorzystanie mechaniki gier.

Jeśli przytoczone informacje zainteresował Ciebie zapraszamy do dalszej lektury. Poza próba usystematyzowania koncepcji wykorzystania gier w różnych dziedzinach życia na bieżąco dodajemy informacje na temat sposobów ich zastosowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zabezpieczenie antyspamowe *