Nitro for Salesforce ? gryfikacja działów sprzedaży

W ubiegłym tygodniu, lider w dziedzinie gryfikacji ? Bunchball ogłosił wprowadzenie na rynek nowego produktu. Nitro for Salesforce to rozwiązanie bazujące na połączeniu sztandarowego produktu Bunchballa ? platformy Nitro z należącą do firmy Salesforce platformą Force.com, którego przeznaczeniem jest umożliwienie wykorzystania elementów gryfikacji takich jak punkty, odznaki, bieżąca informacja zwrotna w zarządzaniu zespołami sprzedaży.

Platforma Nitro pozwala na wdrażanie mechanizmów gier w ramach stron internetowych, serwisów społecznościowych oraz aplikacji mobilnych. Obecnie, korzysta z niej już ponad 70 milionów użytkowników. Salesforce jest z kolei liderem na rynku oprogramowania biznesowego w branży Saas (Software as a Service). Firma ta ma ponad 105 000 klientów, tak więc stworzenie Nitro for Salesforce może okazać się bardzo dobrym posunięciem dla Bunchballa, zwłaszcza, że rośnie zainteresowanie zarówno gryfikacją, a wiele firm poszukuje także nowoczesnych narzędzi zarządzania personelem.

Nitro for Salesforce ma przede wszystkim pomagać w motywowaniu pracowników działów sprzedaży do osiągania lepszych wyników oraz w nagradzaniu ich za realizację targetów sprzedażowych oraz zapewnianie wysokiego poziomu satysfakcji klientów. Przełożeni mogą tworzyć w ramach tej aplikacji zadania dla poszczególnych pracowników, jak również dla całych zespołów, których realizacja jest odpowiednio punktowana (np. 50 punktów za podpisanie umowy z klientem) i nagradzana oraz konkursy pozwalające na rywalizację między członkami danego zespołu lub między zespołami.

Do platformy Force.com został dodany pasek narzędziowy, który pozwala pracownikowi na sprawdzanie na bieżąco swojego statusu (pokazuje m.in. liczbę zdobytych punktów i wymogi, które trzeba spełnić, aby przejść do kolejnego poziomu). Istnieje także możliwość sprawdzania szczegółowych informacji na temat statusu całego zespołu, a bieżącą wymianę informacji między pracownikami umożliwia narzędzie podobne do Twittera o nazwie Chatter. Umożliwia ono także wysyłanie informacji na tablicę (news feed) użytkownika w momencie otrzymania przez niego kolejnych punktów lub przejścia na wyższy poziom.

Nitro for Salesforce jest nowoczesnym narzędziem pomocnym w zarządzaniu zasobami ludzkimi, aczkolwiek nie jedynym wykorzystującym gryfikację w tej dziedzinie. Warto tu wspomnieć chociażby o platformie Rypple oraz IActionable?s Engage, która tak jak Nitro jest zintegrowana z Force.com.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Praca, zarządzanie, Zastosowanie i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zabezpieczenie antyspamowe *